vrijdag 27 maart 2009

Dzjoekboks

Vanaf vandaag kun je hier op PIEUVRE ook muziek luisteren: onderaan de pagina heb ik een jukebox-widget toegevoegd. De playlist is interactief, oftewel: dien → hier ← je verzoeknummers in!

De j-o-ukebox kun je gewoon op de achtergrond aan laten staan, ook terwijl je bezig bent in een ander tabblad. De indeling is zo goed mogelijk als volgt: rustige nummers bovenaan, gevolgd door pop en dance, en rock en ruig. Per genre op artiestenalfabet. Met de kruisende pijlen rechtsbovenin de speler zet je de afspeelvolgorde op 'willekeurig'.

Er is ruimte voor 200 nummers. Trommelvliesscheurende metal komt er niet in; daarvoor kun je terecht op SpeerVanGer. (Ook een bezoek waard als je houdt van opmerkelijke foto's, taalgrapjes en nutteloze kutfeitjes. Zoals ik.)

Wil je zelf een jukebox aanmaken met je favoriete songs? Dat kan heel eenvoudig. Ga naar playlist.com en leef je uit!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

He dat is zeker geen verkeerde musicplayer. Ga eens kijken of ik zelf ook zoiets in elkaar kan zetten met mijn favoriete herrie.

Ik heb even in hun database gekeken en ze hebben zelf obscure metal als Skyfire en Black Messiah. Sommige songs zijn slechts fragmenten, maar toch.

Oh ja, Jouke, bedankt voor de doorverwijzing, iedereen is van harte welkom op mijn site!

GB zei

Verzoekalbum: Turys Fratyr van Equilibrium!!

Heb zelf de knoppen onder de speler verwijderd en hem smaller gemaakt.

Van de nummers die jij erop hebt gezet, ben ik het meest gecharmeerd van Evanescence, Nightwish & Within Temptation.

Je houdt wel van goth-chikies, geloof ik, dus probeer ook Leaves Eyes, Lacuna Coil, Skyward en Sirenia.

JL zei

@GB
Toe maar, direct een heel ALBUM vol tyfusherrie aanvragen... Jij hebt nu je eigen jukebox, ga daar maar los.

De zijkolom op web-log.nl is breder dan die op blogger.com. Ik moet de speler wel onderaan zetten, anders blijft er niets leesbaars/bruikbaars over.

Zal de suggesties bekijken. De bandnamen zijn in elk geval sterk.
Amy Lee en Sharon den Adel hebben een goede strot; toeval dat ze ook aantrekkelijk zijn!

Nix zei

Hey Jokkel:

Weer een mooie toevoeging aan je blog.
Hierbij een verzoekplaat: HET Van Halen nr.; oftewel 'running with the devil'. Beter nog: zet de hele albums 'Van Halen', ' Van Halen II' en ' 1984' erop.
Andere suggesties in de categorie "fout maar fijn": Whitesnake, Journey, en Foreigner.

Groet,

Nix

JL zei

@Nix
Thx man!
Paar staan erin. Internet is trááág vandaag. Binnenkort aanvullingen.

@GB
Nogmaals: trááág. Ben me a/h verdiepen in je aanraders.

BlogGer zei

Pieuvre zelf gaat meer voor de kutteloze nutfeitjes....