dinsdag 3 maart 2009

3 lezen, 1 betalen



Met het oog op structuur probeer ik een aantal regels na te leven. Ik lees graag boeken en ik heb heel veel boeken, die ik nog niet allemaal gelezen heb. Maar ik zie ook heel veel nieuwe boeken die ik graag wil lezen. Meer dan regelmatig zondig ik tegen de zegswijze door ze op hun kaft te beoordelen. Daarna keur ik de eerste zin en scan ik de achterkant. (Ik heb het écht over boeken, niet over vrouwen.)

Boeken kopen is leuk en brengt directe bevrediging. Boeken lezen is nog veel leuker, maar duurt wat langer. Ik heb mezelf onlangs deze driedubbelsnijdende regel opgelegd:
3 boeken uitlezen = 1 boek aanschaffen.

Op deze manier slinkt mijn pile-of-shame én is het kopen van boeken aan banden gelegd. Bovendien heb ik dan eens in de zoveel tijd een cadeautje echt verdiend.

Geen opmerkingen: